دانستنی ها

راه های افزایش عمر باتری آیفون

یک باتری سالم به شما این امکان را می‌دهد که از آیفون خود در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید. این امر  مهم است، به خصوص اگر از آیفون خود برای کار، مدرسه یا سرگرمی استفاده می‌کنید. با کاهش سلامت باتری، عملکرد آیفون شما نیز کاهش می‌یابد. این میتواند منجر به کند شدن اپلیکیشن‌ها، کاهش قابلیت پاسخگویی و حتی خاموش شدن ناگهانی گوشی شود. تعویض باتری آیفون می‌تواند گران باشد. با مراقبت از باتری خود و افزایش عمر آن، می‌توانید در پول خود صرفه‌جویی کنید. تولید باتری های جدید برای محیط  زیست ضرر دارد. با افزایش عمر باتری خود، می‌توانید به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک  کنید. در ادامه به راه های افزایش عمر باتری آیفون می پردازیم. با مجله اینترنتی لاجورد همراه باشید.

کاهش سلامت باتری، عملکرد آیفون را نیز کاهش می دهد
کاهش سلامت باتری، عملکرد آیفون را نیز کاهش می دهد

مهم ترین راه های افزایش عمر باتری آیفون

چند روش برای افزایش عمر باتری آیفون شما وجود دارد:

  • حالت کم مصرف: این حالت برخی از ویژگی‌ها را برای صرفه‌جویی در باتری غیرفعال می‌کند. برای فعال کردن آن، به Settings > Battery > Low Power Mode بروید.
  • روشنایی صفحه: روشنایی صفحه یکی از بزرگترین عوامل تخلیه باتری است. برای کاهش مصرف آن، به Settings > Display & Brightness بروید و روشنایی را تا حدی که برایتان قابل مشاهده باشد، کم کنید. همچنین می‌توانید روشنایی خودکار را فعال کنید تا iPhone به طور خودکار روشنایی را بر اساس نور محیط تنظیم کند.
  • Background App Refresh: این ویژگی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا حتی زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، در پس‌زمینه به‌روز شوند. می‌توانید آن را به طور کامل برای همه برنامه‌ها یا فقط برای برنامه‌های خاص غیرفعال کنید. برای این کار به Settings > General > Background App Refresh بروید.
  • Location Services: برخی از برنامه‌ها از خدمات موقعیت مکانی برای ردیابی شما استفاده می‌کنند، که می‌تواند باتری را تخلیه کند. می‌توانید دسترسی به موقعیت مکانی را برای برنامه‌های خاص یا به طور کامل غیرفعال کنید. برای این کار به Settings > Privacy > Location Services بروید.
  • Wi-Fi و بلوتوث: اگر از Wi-Fi یا بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آنها را خاموش کنید. برای این کار می‌توانید را از Control Center خاموش کنید.
  • Visual Effects: برخی از افکت‌های بصری، مانند Reduce Motion، می‌توانند به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک کنند. برای فعال کردن آنها به Settings > Accessibility > Motion بروید.
  • صداها و لرزش: می‌توانید صدای زنگ، صدای اعلان و لرزش را کاهش دهید یا آنها را به طور کامل خاموش کنید. برای این کار به Settings > Sounds & Haptics بروید.
  • از گرما و سرما شدید دوری کنید: گرما و سرما می‌تواند به باتری آسیب برساند و عمر آن را کوتاه کند.
  • از شارژر اصلی استفاده کنید: استفاده از شارژرهای غیر اصلی می‌تواند به باتری آسیب برساند.
  • آیفون خود را بیش از حد شارژ نکنید: سعی کنید باتری خود را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید.
  • برنامه‌های پرمصرف را شناسایی کنید: به Settings > Battery > Battery Usage بروید تا ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین باتری را مصرف می‌کنند. می‌توانید استفاده از این برنامه‌ها را محدود کنید یا آنها را حذف کنید.
  • iOS را به‌روز نگه دارید: Apple به طور مرتب به‌روزرسانی‌هایی را برای iOS منتشر می‌کند که می‌تواند شامل رفع اشکالات و بهبودهای مربوط به عمر باتری باشد. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها به Settings > General > Software Update بروید.
  • باتری خود را بررسی کنید: می‌توانید سلامت باتری آیفون خود را در Settings > Battery > Battery Health بررسی کنید. اگر سلامت باتری شما کم است، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید.
  گل آفتابگردان + حقایق جالب درباره آن

با انجام این نکات، می‌توانید عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید و از آن بیشتر استفاده کنید.

باتری آیفون خود را بررسی کنید
باتری آیفون خود را بررسی کنید

عمر مفید باتری آیفون چقدر است؟

عمر مفید باتری آیفون به طور دقیق مشخص نیست و به عوامل مختلفی مانند مدل آیفون، نحوه استفاده و  مراقبت از آن بستگی دارد. با این حال، طبق گفته اپل، باتری‌های آیفون باید تا حدود 80 درصد ظرفیت اولیه خود را پس از 500 چرخه شارژ کامل حفظ کنند. به این معنی که اگر آیفون خود را هر روز یک بار شارژ کامل کنید، باتری آن باید حدود دو سال و نیم عمر کند. با این حال، این فقط یک تخمین است و عمر واقعی باتری شما ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.

چگونه باتری آیفون را به طور صحیح شارژ کنیم؟

برای شارژ صحیح باتری آیفون و افزایش عمر آن، همیشه از شارژر و کابل اصلی اپل یا محصولات دارای مجوز MFi استفاده کنید. استفاده از شارژرهای غیرمجاز می‌تواند به باتری آسیب برساند. از آداپتور مناسب برای مدل آیفون خود استفاده کنید. به عنوان مثال، آیفون 11 Pro Max از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که آیفون 7 فقط از شارژ 5 واتی پشتیبانی می‌کند.حرارت را کنترل کنید:

از قرار دادن آیفون در معرض گرمای شدید یا سرمای شدید خودداری کنید. گرمای شدید می‌تواند به باتری آسیب برساند و عمر آن را کوتاه کند. آیفون را در معرض نور مستقیم خورشید، داخل ماشین در گرمای تابستان یا نزدیک بخاری قرار ندهید. هنگام شارژ، آیفون خود را در مکانی خنک و با تهویه مناسب قرار دهید. از شارژ کردن آیفون در رختخواب یا روی فرش ضخیم خودداری کنید، زیرا می‌تواند جریان هوا را مسدود کند.

  چگونه کارشناس سئو شویم؟

نیازی نیست منتظر بمانید تا باتری کاملاً خالی شود تا آن را شارژ کنید. می‌توانید آیفون خود را هر زمان که خواستید شارژ کنید. در واقع، شارژهای کوتاه و مکرر بهتر از شارژهای طولانی و کم است. سعی کنید باتری خود را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید. اجازه ندهید که باتری به طور کامل خالی شود یا برای مدت طولانی به 100 درصد برسد.

از شارژ شبانه خودداری کنید. اگر آیفون خود را شبانه به شارژ می‌زنید، آن را از حالت Optimized Battery Charging در Settings > Battery > Battery Health فعال کنید. این ویژگی زمان شارژ را طوری تنظیم می‌کند که باتری تا زمانی که به آن نیاز دارید به 100 درصد برسد. به طور مرتب iOS را به روز نگه دارید. Apple به طور مرتب به‌روزرسانی‌هایی را برای iOS منتشر می‌کند که می‌تواند شامل رفع اشکالات و بهبودهای مربوط به عمر باتری باشد. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها به Settings > General > Software Update بروید.

درصورت شارژ شبانه  آن را در حالت Optimized  Battery Charging قرار دهید
درصورت شارژ شبانه آن را در حالت Optimized Battery Charging قرار دهید

می‌توانید سلامت باتری آیفون خود را در Settings > Battery > Battery Health بررسی کنید. این به شما می‌گوید که چه مقدار از ظرفیت باتری باقی مانده است و آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. اگر سلامت باتری شما کم است، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید. همچنین می‌توانید از ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل نیز استفاده کنید. با  دنبال کردن این  نکات، می‌توانید عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید و از آن بیشتر استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا