مد و زیبایی

۷ روش آسان برای تشخیص عطر تقلبی

در این مقاله قصد داریم شما را با روشهای موثر برای تشخیص عطر تقلبی از اورجینال آشنا کنیم. برای آشنایی با نکات موثر جهت شناسایی عطرهای تقلبی با مجله اینترنتی لاجورد همراه باشید.

۱- به قیمت نگاه کنید

اگر قیمت به طور قابل توجهی کمتر از قیمت اصلی باشد، یا واقعاً بسیار ارزان باشد، در حال حاضر یک علامت هشدار است.
شما می‌توانید 20 تا 30 درصد تخفیف در برخی از مارک‌های اصلی دریافت کنید، اما دریافت تخفیف بیشتر و نجومی به ندرت اتفاق می‌افتد. به‌جز سایت‌های رسمی که در زمان های خاصی از سال پیشنهادات ویژه دارند یا ست‌های پیشنهادی دارند، در غیر این صورت مراقب باشید.
از یک عطرسازی یا در یک وب سایت رسمی خرید کنید. اگر عطر را آنلاین بخرید ، خطر آن بیشتر است اما اگر سایت معتبر باشد این خطر حداقل ممکن خود می‌رسد. باید بررسی کنید که آیا برند به این وب سایت اجازه فروش عطرهای خود را می‌دهد یا خیر. نظرات مشتریان را بررسی کنید و به تصاویر محصولات واقعی دریافت شده نگاه کنید.

۲- بررسی جعبه خارجی

اگر بسته بندی نشده باشد یا ضعیف باشد و دارای چین‌های کاذب باشد، نشانه عطر تقلبی است.

۳- به برچسب ها با دقت نگاه کنید

اگر برچسب به شدت چسبیده یا کج شده باشد، لزوماً به این معنی نیست که عطر تقلبی است، اما باید به آن توجه کرد.
قانون می‌گوید که برچسب باید اجزای اصلی و لیست آلرژن‌ها، بارکد، شماره دسته و شماره ردیابی، محتوای الکل، نماد بسته بندی زیست محیطی (دو فلش که یک دایره را تشکیل می‌دهند) را نشان دهد. به متن دقت کنید تا ببینید آیا اشتباهات دستوری یا غلط املایی وجود دارد یا خیر. همچنین به فونت‌ها توجه کنید، فونت‌های جعلی معمولاً کمی با فونت اصلی متفاوت هستند.

  استایل هیپ هاپ چیست؟

۴- نگهدارنده داخلی را بررسی کنید

برندهای بزرگ یا برندهای محرمانه به همه جزئیات توجه می‌کنند. اگر کاغذ مایل به خاکستری یا بی‌کیفیت باشد، اگر بطری به خوبی تا نخورده باشد، و تا به خوبی تنظیم نشده باشد، یا در مقایسه با کاغذ معمولی با کیفیت پایین ایجاد شده باشد، ممکن است به یک عطر تقلبی نگاه کنید.

۵- بطری را به دقت بررسی کنید

کلاهک باید درز نداشته باشد، یک تکه کار شود، صاف باشد، کاملا با طرح اصلی مطابقت داشته باشد. همچنین به کلاهک توجه کنید، آیا برای جلوگیری از ریختن آنها محکم هستند.کلاهک باید در مرکز قرار داشته باشد و به خوبی جا بیفتد. اگر لوله پخش کننده در بطری خم شده باشد یا بیش از حد طولانی باشد، می‌تواند نشانه عطر تقلبی باشد. کیفیت بطری می‌تواند نشانه تقلبی بودن عطر باشد. آیا بطری از شیشه و سنگین ساخته شده است یا اگر از پلاستیک سبک ارزان ساخته شده است؟ عطرهای اورجینال با بطری‌های با کیفیت بالا بسته بندی می‌شوند که نرم و صاف هستند.

۶- بوی عطر تقلبی

یک عطر تقلبی می‌تواند در چند دقیقه اول گمراه کننده باشد زیرا نت‌های بالایی اغلب مرتب هستند، اما چند دقیقه بعد ممکن است تفاوت را متوجه شوید که کیفیت پایین یا دور از انتظار شما خواهد بود. یک عطر تقلبی، به خصوص روی پوست، در طول زمان اثرات خوبی نخواهد داشت. مراقب باشید، زیرا اغلب عطرهای تقلبی با مواد اولیه با کیفیت خوب ترکیب نمی‌شوند و می‌توانند مضر، حتی سمی و آلرژی‌زا باشند، زیرا آن‌ها بدون رعایت قوانین (IFRA) در حال اجرا ساخته می‌شوند. و مهمتر از همه، آزمایش نخواهند شد.

  معرفی بهترین برند های کت و شلوار جهان

۷- ماندگاری طولانی

عطرهای معتبر از نظر استفاده روزمره بیشتر از عطرهای تقلبی ماندگاری دارند (چند ساعت در هر استفاده ماندگاری دارند). طول عمر را می‌توان از نظر مدت زمان حفظ کیفیت بو بدون اینکه پس از باز شدن بطری بدتر شود، بررسی کرد. اکثر عطرهای تقلبی در عرض چند هفته یا چند ماه (6 ماه) بوی خود را از دست می‌دهند، در حالی که شیشه عطر اصلی پس از باز شدن بین ماه 6 تا 18 شروع به خراب شدن نمی‌کند.

سیاژ یا خط بوی عطر

در ادامه به شما کمک می کنیم تا متداول ترین اصطلاحات مربوط به توصیف کیفیت یک عطر یعنی سیاژ یا خط بوی عطراورجینال زنانه و ماندگاری آن را درک کنید. همانا ماندگاری به دوام عطر اشاره دارد و سیاژ قدرت عطر را تعریف می کند. اگر یک عطر سیاژ ضعیفی داشته باشد، به این معنی است که تا زمانی که بینی خود را به شیشه عطر نزدیک نکنید، آن را استشمام نمی کنید.

اگر سیاژ عطر قوی باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که از آن در محل کار استفاده نکنید تا همکارانتان از سردرد و بوی تند شکایت نکنند. در کل اغلب افراد هنگام خرید عطر اورجینال دوست دارند عطر مورد نظر خود را از بین نمونه هایی انتخاب کنند که ماندگاری خوبی داشته و سیاژ متعادلی دارند تا احساس کنند پولشان بیهوده هدر نرفته است! این دو اصطلاح اغلب در نقد و نظارت عطر و ادکلن استفاده میشود و فهمیدن آن ها هنگام بررسی محصولات یک فروشگاه اینترنتی عطر موثر است.

رایحه ها

رایحه ها بوهای گوناگونی هستند که ترکیب یک عطر را تشکیل می دهند پس هنگام خرید بهترین عطر و ادکلن باید دقت کرد که از نظر دسته بندی و رایحه با یکدیگر متفاوت باشند. عطرها دارای پیش رایحه (یا رایحه فوقانی)، رایحه‌ میانی و پس رایحه (رایحه‌ پایه) هستند و شما باید بتوانید هر کدام را وقتی روی پوستتان است بو کنید.

  معرفی بهترین کرم پودر در دنیا

هنگامی که وارد یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند اغوا عطر می گردید، وارد مکانی می شوید که به شما امکان می دهد با تمام این اطلاعات و سایر جنبه های یک عطر آشنا شوید. جستجو در چنین سایتی و دسته بندی های مختلف آن، از دسته بندی های گسترده گل گرفته تا زیر شاخه های بسیار خاص مانند وانیل شرقی، بسیار جالب است. همچنین می‌توانید نظرات و نقدهای مربوط به عطرهای خاص و محبوب را بخوانید و تصمیم بهتری برای خرید بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا